KOLTUK SENSÖR SİSTEMİ

Techno Arge firması olarak, servis araçlarında unutulan çocuklarımız ve 15 Ağustos 2017 yılında İzmir’in Çiğli ilçesinde kreş servisinde unutulan Alperen Sakin’in hayatını kaybetmesinin ardından; İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, okul servislerinin güvenlik standartlarını belirleyen bir genelge yayınladı. Bu genelgeye uygun olarak SERVİS - OTOBÜS ve UÇAKLAR için

Koltuk Sensör Sistemini geliştirdik.

 

Servis Koltuk Sensör Sistemi

Nasıl Çalışır ?

Koltuk sensör ve emniyet kemeri sensörlerinin kablolama sistemleri HUB yardımıyla mevcut sistem bilgisi Main Board’a aktarılıyor. Aktarılan sistem bilgisi, LCD Ekran’da görülüyor. Sürücü, LCD Ekran’a gelen sistem bilgisinden koltuk doluluklarını ve kemerlerinin takılı olup olmadığını görebiliyor.

Okul servisi, varış noktasına ulaştıktan sonra aracın içerisinde bir öğrenci unutulmuş ise alarm sistemi devreye giriyor ve LCD Ekran’a uyarı veriyor. Bu süre içerisinde herhangi bir müdahale olmazsa, bu kez de aracın FLAŞÖRLER’i devreye giriyor. Sürücünün, flaşörleri de fark etmemesi durumunda son olarak KORNA devreye giriyor ve çevredeki vatandaşları uyarıyor.

Okul servislerinde koltukların içerisine yerleştirilen koltuk sensörleri ve emniyet kemer sensörlerinin kablolama sistemleri HUB yardımıyla mevcut sistem bilgisi Main Board ünitesine aktarılır. Aktarılan sistem bilgisi LCD Ekran’da görülür. Ekranda araç koltuk dizili ve koltuk dolu/boş bilgilerinin görsel olarak görüldüğü yazılım mevcuttur. Sürücü ekrana gelen sistem bilgisinden koltuk doluluklarını ve kemerlerin takılı olup olmadığını görebilir. Okul servisinin varış noktasına ulaştıktan sonra servis minibüsü içerisinde herhangi bir öğrenci unutulmuş ise alarm sistemi devreye girer ve ekranda sesli ve görsel uyarı vererek şoförü uyarır. Bu süre içerisinde herhangi bir müdahale olmaz ise ikinci olarak FLAŞÖRLER devreye girer ve ardından üçüncü olarak aracın KORNA’sı devreye girer. Sistem, servis aracının kontağı açılana kadar flaşörler yanmaya, aracın kornası da çalmaya devam eder.

Otobüs Koltuk Sensör Sistemi

 

Nasıl Çalışır ?

Koltuk sensör ve emniyet kemeri sensörlerinin kablolama sistemleri HUB yardımıyla mevcut sistem bilgisi Main Board’a aktarılıyor. Aktarılan sistem bilgisi, LCD Ekran’da görülüyor. Sürücü, LCD Ekran’a gelen sistem bilgisinden koltuk doluluklarını ve kemerlerinin takılı olup olmadığını görebiliyor.

Şehirler arası otobüs yolculuklarında, mola yerlerinde 30 dakikalık ihtiyaç molası verilir. Bazı yolcular nadir olsa da bu süreyi unutabilir, süre yolcuya yetmeyebilir veya bir sorunla karşılaştığında otobüsü kaçırabilir. Nadiren olsa da bu bir sorun.  Bu sorunun bir daha yaşanmaması için geliştirdiğimiz koltuk sensör sistemi, bu sorunu ortadan kaldırıyor. Mola süresi bittikten sonra şoför aracı çalıştırdığında, araca binmemiş bir yolcu var ise ekranda " YOLCU EKSİK! " uyarısı belirir. Eksik olan yolcu araca bindikten sonra araç yoluna devam eder.

Otobüslerde koltukların içerisine yerleştirilen koltuk sensörleri ve emniyet kemer sensörlerinin kablolama sistemleri HUB yardımıyla mevcut sistem bilgisi Main Board ünitesine aktarılır. Aktarılan sistem bilgisi LCD Ekran’da görülür. Ekranda araç koltuk dizili ve koltuk dolu/boş bilgilerinin görsel olarak görüldüğü yazılım mevcuttur. Sürücü ekrana gelen sistem bilgisinden koltuk doluluklarını ve kemerlerin takılı olup olmadığını görebilir. Otobüsün varış noktasına ulaştıktan sonra otobüsün içerisinde herhangi bir yolcu unutulmuş ise alarm sistemi devreye girer ve ekranda sesli ve görsel uyarı vererek şoförü uyarır. Bu süre içerisinde herhangi bir müdahale olmaz ise ikinci olarak FLAŞÖRLER devreye girer ve ardından üçüncü olarak aracın KORNA’sı devreye girer. Sistem, aracın kontağı açılana kadar flaşörler yanmaya, aracın kornası da çalmaya devam eder.

Uçak Koltuk Sensör Sistemi

 

Nasıl Çalışır ?

Otomatik biniş kartı alınırken, biniş kartının üzerinde

bulunan bileklik kartın üzerinden ayrılarak bileğe takılır.

Yolcu, uçağa biniş kapısından geçerken kapıdaki okuyucuya bilekliği okutur. Devamında da uçağa giriş yapan yolcu, bilekliğini tekrar okutur. Böylelikle yolcunun uçağa girdiği onaylanmış olur.

Uçağın kapısındaki sistem bunu kayıt eder ve yolcu koltuğunda oturduğunda sistem karşılaştırmaları yapar ve bu karşılaştırmalar sistem ekranında görüntülenir.

Bu sistem sayesinde yolculuk boyunca uçak kabin görevlileri yolcuların koltuklarında olup olmadıklarını kolayca sistem ekranından takip edebileceklerdir.

Her yolcu uçağa bindiği andan itibaren her türlü kimlik bilgisiyle tanımlanmış durumda olacaktır. Yolculuğun başladığı andan itibaren de koltuk doluluk sensörü sayesinde tüm yolcuların koltuklarını terk etme süreleri kolaylıkla takip edilecektir. Tüm sistem, kablolama sistemi ile oluşturulduğu için uçak içinde frekans sıkıntısı olmayacak güvenli bir etkileşim ağına sahiptir.

Sistem uçağa giren ve oturan yolcunun takibini tamamladıktan sonra pilot kabinine, görevli personel alanına ve hava limanı gözlem odalarına bilgiler anlık olarak ekrana yansıtılır. Uçağa girişte okutulan bileklikler sayesinde uçağa binmeyen yolcuların sayısı, eksik yolcuların sayısı ve kaçak yolcuların sayısı anlık olarak takip edilebilir.

referanslar

ÜRÜNLERİMİZ

  • Beyaz Instagram Simge
  • Twitter
  • Beyaz YouTube Simgesi

Copyright ©2018 Techno Arge | Tüm Hakları Saklıdır.